Objašnjenje o izradi i predaji finansijskih izvještaja o GO za 2012

11.01.2013. 15:35 / Izvor: eKapija.ba
Objašnjenje o izradi i predaji finansijskih izvještaja o GO za 2012

Pravna lica su dužna sastaviti i prezentirati finansijske izvještaje za poslovnu godinu propisane u čl. 35., 36. i 37. Zakona o računovodstvu i reviziji u Federaciji Bosni i Hercegovini („Službene novine Federacije BiH", broj; 83/09, u daljem tekstu: Zakon), za period I - XII 2012. godine i iste predati Finansijsko-informatičkoj agenciji (u daljem tekstu: FIA) Sarajevo (prema sjedištu pravnog lica), zaključno dana 28. februara 2013. godine.

 

BOSNA I HERCEGOVINA

FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE

FEDERALNO MINISTARSTVO FINANSIJA

FEDERALNO MINISTARSTVO FINANCIJA

Broj: 04-02-74 /13 E.P. 

Sarajevo, 9.1.2013. godine

O B J A Š NJ E NJ E

O IZRADI I PREDAJI FINANSIJSKIH IZVJEŠTAJA PO GODIŠNJEM

OBRAČUNU ZA PERIOD I - XII 2012. GODINE

 

Pravna lica su dužna sastaviti i prezentirati finansijske izvještaje za poslovnu godinu propisane u čl. 35., 36. i 37. Zakona o računovodstvu i reviziji u Federaciji Bosni i Hercegovini („Službene novine Federacije BiH", broj; 83/09, u daljem tekstu: Zakon), za period I - XII 2012. godine i iste predati Finansijsko-informatičkoj agenciji (u daljem tekstu: FIA) Sarajevo (prema sjedištu pravnog lica), zaključno dana 28. februara 2013. godine.

Prilikom sastavljanja i prezentiranja finansijskih izvještaja pravna lica iz člana 3. i 4. Zakona su obavezna primjenjivati Međunarodne računovodstvene standarde (IAS) i Međunarodne standarde finansijskog izvještavanja (IFRS) kao i Međunarodni standard finansijskog izvještavanja (IFRS) za mala i srednja preduzeća (SME) te ostala prateća uputstva, objašnjenja i smjernice koje donosi Odbor za međunarodne računovodstvene standarde čija primjena je propisana u članu 33. Zakona.

U vezi sa sastavljanjem, predajom i obradom finansijskih izvještaja po godišnjem obračunu za 2012. godinu, Federalno ministarstvo finansija-Federalno ministarstvo financija daje sljedeće Objašnjenje:

1) Obveznici izrade i predaje finansijskih izvještaja za 2012. godinu su: sva privredna društva, društva za osiguranje, mikrokreditna društva, lizing društva, investicijski fondovi, društva za upravljanje investicijskim fondovima, brokersko-dilerska društva, berze, banke te druge finansijske organizacije, zadruge, profitna i neprofitna pravna lica čije je sjedište registrovano u Federaciji.

Izrada i prezentiranje finansijskih izvještaja se odnosi i na ona pravna lica i druge oblike organiziranja koje je pravno lice sa sjedištem u Federaciji BiH osnovalo u inostranstvu, ako propisima tih država nije utvrđena obaveza vođenja poslovnih knjiga i sastavljanja finansijskih izvještaja, kao i na one poslovne jedinice i pogone pravnih lica sa sjedištem izvan Federacije ako se te poslovne jedinice ili pogoni smatraju obveznicima poreza na dobit u Federaciji.

2) Finansijske izvještaje sastavljaju i ona pravna lica nad kojima je otvoren ili zaključen stečaj, odnosno pokrenut postupak likvidacije, u roku od 60 dana od dana pokretanja postupka likvidacije ili otvaranja stečaja.

Finansijske izvještaje nisu obavezni dostaviti ona pravna lica koja su registrovana u tekućoj godini i nisu do 31.12. imali drugih promjena osim uplate obaveznog depozita. Isti su obavezni dostaviti Finansijsko-informatičkoj agenciji (FIA) Sarajevo Izjavu o neaktivnosti za prethodnu poslovnu godinu, zaključno dana 28. februara 2013.

3) Obveznici iz tač. 1. i 2. ovog Objašnjenja, finansijske izvještaje za izvještajni period I - XII 2012. godinu sastavljaju u skladu sa važećim kontnim okvirom, prezentiraju ih na obrascima koji su propisani Pravilnicima o formi i sadržaju finansijskih izvještaja objavljenih u „Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine", broj: 82/10 i isti su usklađeni sa Zakonom.

Članom 36. Zakona propisano je da godišnje finansijske izvještaje čine:

- Bilans stanja - Izvještaj o finansijskom položaju na dan 31.12.2012. godine;

- Bilans uspjeha - Izvještaj o uspješnosti poslovanja za period od 1.01. do 31.12.2012. godine;

- Izvještaj o gotovinskim tokovima;

- Izvještaj o promjenama u kapitalu;

- Bilješke uz finansijske izvještaje.

U skladu sa Pravilnikom o Dodatnom računovodstvenom izvještaju-Aneksu („Službene novine Federacije BiH", broj: 5/12, u daljem tekstu: Pravilnik), sva pravna lica iz tačke 1. i 2. ovog Objašnjenja koje knjigovodstvo vode u skladu sa kontnim okvirom za privredna društva obavezno podnose i Aneks-Dodatni računovodstveni izvještaj.

Pravna lica koja knjigovodstvo vode na sredstvima za AOP-a mogu finansijske izvještaje dostaviti i na propisanoj formi obrasca štampanog na računaru s tim da se uz takve obrasce podnesu istovjetni podaci i na elektronskom mediju i to obavezno u .xlm formatu koji se može pronaći na web stranici www.afip.ba.

4) Mala preduzeća razvrstana prema kriterijima iz člana 4. Zakona, godišnje finansijske izvještaje prezentiraju kroz:

- Bilans stanja - Izvještaj o finansijskom položaju na dan 31.12. 2012.;

- Bilans uspjeha-Izvještaj o finansijskoj uspješnosti za period 1.1- 31.12.2012.;

U skladu sa Pravilnikom iz tačke 3. stav 3 ovog Objašnjenja, sva mala preduzeća koja knjigovodstvo vode u skladu sa kontnim okvirom za privredna društva obavezno podnose i Aneks-Dodatni računovodstveni izvještaj.

5) Pravno lice koje je statusno povezano u skladu sa Zakonom o privrednim društvima („Službene novine Federacije BiH", br: 23/99, 45/00, 2/012, 6/02, 29/03, 68/05, 91/07, 84/08, 88/08, 7/09 i 63/10) odnosno lice koje predstavlja maticu u grupi pravnih lica dužno je sa 31.12.2012. godine sačiniti konsolidovani finansijski izvještaj za 2012. godinu sa prikazom poslovnog rezultata matice na kraju poslovne godine i predati Finansijsko-informatičkoj agenciji (FIA) Sarajevo (prema sjedištu pravnog lica) zaključno dana 30. aprila 2013. godine.

6) Na dan sastavljanja finansijskih izvještaja sva pravna lica obveznici predaje godišnjih finansijskih izvještaja su dužna samostalno izvršiti razvrstavanje u skladu sa odredbom iz člana 4. Zakona te obavezno dostaviti Finansijsko-informatičkoj agenciji (FIA) Sarajevo (prema sjedištu pravnog lica) Obavještenje o razvrstavanju pravnog lica na mala, srednja ili velika pravna lica istovremeno sa predajom godišnjih finansijskih izvještaja. U slučaju nedostavljanja navedenog Obavještenja o razvrstavanju smatrat će se da obveznik nije predao godišnji izvještaj o finansijskom poslovanju.

7) Obavezuje se Finansijsko-informatička agencija (FIA) Sarajevo da Federalnom ministarstvu finansija uz analizu poslovanja subjekata u Federaciji BiH za 2012. godinu obavezno u pisanoj formi dostavi podatke o broju velikih, srednjih i malih preduzeća kao i informaciju o pravnim licima koja nisu dostavila finansijske izvještaje za 2012. godinu.

8) Finansijski izvještaji pravnih lica moraju biti potpisani od strane certificiranog računovođe i ovlaštenog lica za zastupanje pravnog lica i ovjereni pečatom certificiranog računovođe i pečatom pravnog lica - podnosioca izvještaja.

9) Pravna lica razvrstana u srednja i velika su uz predaju godišnjih finansijskih izvještaja dužni dostaviti i godišnje izvještaje o poslovanju iz člana 40. Zakona.

Godišnji izvještaji velikih pravnih lica i pravnih lica čiji vrijednosni papiri kotiraju na tržištu kapitala moraju sadržavati i prikaz primijenjenih pravila korporativnog upravljanja.

Mala pravna lica nisu dužna da pripremaju godišnje izvještaje o poslovanju, ali su dužna u bilješkama navesti informacije o otkupu vlastitih dionica.

10) Obveznici predaje finansijskih izvještaja na osnovu godišnjeg obračuna obavezno predaju i posebne obrasce propisane posebnim zakonskim propisima, i to: „TZ" Obračun članarina turističkim zajednicama, obrazac propisan odredbama Zakona o turističkim zajednicama i promicanju turizma u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH", br. 19/96 i 28/03), Uredbom o članarinama u turističkim zajednicama („Službene novine Federacije BiH", br. 18/09. i 2/12) i Pravilnikom o obliku i sadržaju obrasca za uplatu članarine turističkim zajednicama („Službene novine Federacije BiH", br. 50/03).

11) Pravna lica, obveznici predaje finansijskih izvještaja, na osnovu utvrđenog godišnjeg obračuna, koje knjigovodstvenu evidenciju vode po kontnom planu za privredna društva (preduzeća), obavezno predaju i Obračun posebnih vodoprivrednih naknada, obrazac „OVN" u skladu sa odredbama Zakona o vodama („Službene novine Federacije BiH", broj: 70/06), Pravilnikom o načinu obračunavanja, postupku i rokovima za obračunavanje, plaćanje i kontrolu izmirivanja opće vodne naknade i posebnih vodnih naknada („Službene novine Federacije BiH", br.: 92/07, 46/09 i 79/11) i Odlukom o visini posebnih vodnih naknada („Službene novine Federacije BiH", broj: 46/07).

12) Svi obveznici predaje finansijskih izvještaja na osnovu utvrđenog godišnjeg obračuna dužni su da predaju i obračun posebne naknade za zaštitu od prirodnih i drugih nesreća obrazac „ZS" u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća („Službene novine Federacije BiH", br. 39/03 i 22/06 i 43/10) i Uputstvo o načinu obračunavanja i uplati posebne naknade za zaštitu od prirodnih i drugih nesreća („Službene novine Federacije BiH", broj: 81/08).

13) Svim obveznicima obračuna i predaje obrasca „ONŠ", naknada za eksploataciju šuma i ostalih prihoda u skladu sa odredbama Uredbe o šumama ("Službene novine Federacije BiH", br. 83/09, 26/10, 38/10 i 60/11) i Uputstva o načinu obračunavanja, rokovima i postupku plaćanja naknada za zaštitu i unaprjeđenje šuma („Službene novine Federacije BiH", broj: 44/10) koji knjigovodstvene evidencije vode po kontnom planu za privredna društva (preduzeća), ukazujemo na činjenicu da je Ustavni sud FBiH dao mišljenje broj: U-029/10 od 12.10.2010. godine koje je objavljeno u Službenim novinama Federacije BiH, broj: 77/10, da Vlada Federacije BiH nije imala ustavnu osnovu za donošenje ovakve Uredbe.

Shodno navedenom, Ustavni sud Federacije BiH je donio presudu broj: U-28/10 kojom je dato mišljenje da se Uredba o šumama mogla primjenjivati najdalje do 6.12.2011. godine, a ista je objavljena u „Službenim novinama Federacije BiH", broj: 34/11.

Napominjemo da je Pravilnikom o izmjenama Pravilnika o načinu uplate javnih prihoda budžeta i vanbudžetskih fondova na teritoriji Federacije BiH („Službene novine Federacije BiH", broj: 41/12) izmijenjena tačka 18.4.1, kojom je regulirano da se obaveze nastale na osnovu Uredbe o šumama, a koje su nastale i nisu uplaćene u vrijeme važenja Uredbe o šumama u periodu od 31.12.2009. godine do 6.12.2011. godine se uplaćuju i koriste po propisima Uredbe o šumama.

14) Nadležni organi i organizacije preuzet će od Finansijsko-informatičke agencije (FIA) posebne podatke iskazane na obrascima i koristiti za svoje potrebe i to: „tZ" Obračun članarina turističkim zajednicama; „OVN" Obračun posebnih vodoprivrednih naknada; „ONŠ" Obračun naknada za eksploataciju šuma (zaostale uplate); te „ZS" obračun naknade za zaštitu i spašavanje ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, kao i druge naknade.

15) Obveznici izrade i predaje godišnjih finansijskih izvještaja su budžetski korisnici Federacije BiH, kantona, gradova i općina kao i vanbudžetski fondovi.

Budžetski korisnici i vanbudžetski fondovi su korisnici određeni članom 2. Zakona o budžetima u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine", br. 19/06, 76/08, 5/09, 32/09, 51/09, 9/10, 36/10, 45/10 i 25/12) i svoje godišnje izvještaje podnose u skladu sa odredbama iz člana 20. Pravilnika o finansijskom izvještavanju i godišnjem obračunu budžeta u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine", broj: 27/12), a koji se sastoje od:

- računovodstvenih izvještaja budžetskih korisnika,

- analize iskaza (tekstualni dio).

Obrasci za godišnje izvještaje Budžeta, budžetskih korisnika i vanbudžetskih fondova su:

1. Račun prihoda i rashoda (obrazac PR),

2. Bilans stanja (obrazac BS),

3. Iskaz o novčanim tokovima (obrazac NT),

4. Iskaz o kapitalnim izdacima i finansiranju (obrazac KIF),

5. Godišnji iskaz o izvršenju Budžeta (obrazac GIB),

6. Godišnji izvještaj o investicijama (obrazac INV-01),

7. Posebni podaci o plaćama i broju zaposlenih,

8. Izvještaj o obračunatoj i uplaćenoj naknadi za zaštitu od prirodnih i drugih nesreća,

9. Izvještaji o ostalim finansijskim podacima (obrasci A, B i C).

Izvještaj o novčanim tokovima (obrazac NT) sastavljaju trezori ministarstava finansija, službe za finansije i budžetski korisnici koji imaju svoje vlastite transakcijske račune.

Obrasci godišnjih izvještaja su jednoobrazni za sve budžetske korisnike na svim nivoima vlasti.

16) Konsolidovane finansijske izvještaje izrađuju ministarstva finansija kantona i Federacije. Konsolidacija izvještaja je postupak izrade jednog izvještaja iste vrste za sve budžetske korisnike u kojima se eliminiraju odnosi između budžetskih korisnika po osnovu kredita i zajmova, prihoda i rashoda i stalnih sredstava.

Konsolidaciju svih godišnjih finansijskih izvještaja za nivo Federacije vrši Federalno ministarstvo finansija.

Konsolidacija se vrši na sljedećim obrascima:

1. Račun prihoda i rashoda,

2. Bilans stanja,

3. Izvještaj o novčanim tokovima,

4. Izvještaj o kapitalnim izdacima i finansiranju,

5.  Godišnji izvještaj o izvršenju Budžeta.

Za potrebe Federalnog ministarstva finansija i drugih eksternih korisnika dostavlja se i zbirni obrazac o Posebnim podacima o plaćama i broju zaposlenih.

17) Obveznici iz tačke 15. ovog Objašnjenja, podnose po dva primjerka finansijskih izvještaja na propisanim shemama, s tim da jedan primjerak od Finansijsko-informatičke agencije (FIA) Sarajevo preuzima Federalni zavod za statistiku na obradu, radi izračuna GDP-a u skladu sa članom 20. Pravilnika o finansijskom izvještavanju i godišnjem obračunu budžeta u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH", broj: 27/12).

18) Općinske i gradske službe za finansije dužne su dostaviti godišnje računovodstvene izvještaje iz tačke 15. ovog Objašnjenja, kantonalnim ministarstvima finansija do 5. marta tekuće godine, za prethodnu godinu.

Vanbudžetski fondovi dostavljaju svoje godišnje izvještaje resornim ministarstvima, kantonalnim ministarstvima i Federalnom ministarstvu finansija do 5. marta tekuće godine, za prethodnu godinu.

Općinske i gradske službe za finansije dostavljaju godišnje izvještaje za budžete općina i gradova općinskom i gradskom vijeću do 31. marta tekuće godine, za prethodnu godinu.

Kantonalna ministarstva finansija dostavljaju godišnje izvještaje za budžete kantona Vladi kantona do 31. marta tekuće godine, za prethodnu godinu.

Kantonalna ministarstva finansija dostavljaju godišnje konsolidovane izvještaje za budžete općina i gradova i godišnje izvještaje za budžete kantona, Federalnom ministarstvu finansija do 31. marta tekuće godine, za prethodnu godinu.

Kantonalna ministarstva finansija vrše konsolidaciju izvještaja na nivou kantona. Takvi izvještaji služe za kantonalni nivo vlasti.

Federalno ministarstvo finansija sačinjava godišnji izvještaj za budžet Federacije BiH i dostavlja ga Vladi FBiH i na konsolidaciju do 15. aprila tekuće godine, za prethodnu godinu.

Federalno ministarstvo finansija konsoliduje izvještaje za nivo Federacije BiH do 25. aprila tekuće godine, za prethodnu godinu i dostavlja Vladi Federaciji Bosne i Hercegovine.

19) Budžetski korisnici dužni su da uz godišnje računovodstvene izvještaje dostave i tekstualni izvještaj u kome će obrazložiti izvršenje budžeta sa posebnim osvrtom na odstupanja ostvarenih od planiranih prihoda i rashoda po ekonomskoj i funkcionalnoj klasifikaciji.

20) Pored navedenih, Zakonom propisanih finansijskih izvještaja, svi obveznici podnošenja finansijskih izvještaja na osnovu utvrđenog godišnjeg obračuna, dužni su da uz finansijske izvještaje, predaju i posebne obrasce i to:

- Posebni podaci o plaćama i broju zaposlenih.

21) Pravna lica iz tač. 1. i 2. ovog Objašnjenja u skladu sa Zakonom o statistici u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH", br: 63/03 i 9/09) i Pravilnika o dodatnom računovodstvenom izvještaju-Anexu („Službene novine Federacije BiH", broj: 5/12) obavezno podnose i posebne obrasce sa podacima koji se koriste za potrebe statističkih istraživanja iz oblasti nacionalnih računa, a u svrhu izračunavanja Bruto domaćeg proizvoda (GDP-a) i investicija u Federaciji Bosne i Hercegovine i to:

- „Statistički aneks godišnjeg računovodstvenog izvještaja za 2012. godinu" (obrazac StatAneks). Ovaj obrazac podnose sva pravna lica obveznici sastavljanja i predaje godišnjeg obračuna, koje knjigovodstvo vode po kontnom planu za privredna društva (preduzeća);

- „Godišnji izvještaj o investicijama za 2012 godinu" (obrazac INV - 01). Ovaj obrazac podnose sva pravna lica obveznici predaje godišnjeg obračuna, bez obzira da li su imali ili nisu ulaganja u stalna sredstva.

22) Finansijski izvještaji na osnovu utvrđenog godišnjeg obračuna za period I - XII 2012. godine popunjavat će se u konvertibilnim markama (KM), u apsolutnim iznosima, bez decimala.

23) Prijem, kontrolu i obradu godišnjih finansijskih izvještaja, računovodstvenih iskaza i posebnih podataka o godišnjem obračunu za period I-XII 2012. god. vršit će FIA Sarajevo prema Klasifikaciji djelatnosti i na računovodstvenim iskazima koji odgovaraju potrebama obveznika u smislu vođenja knjigovodstvene evidencije.

24) Za navedeni obračunski period obavezno se sastavlja porezni bilans i predaje nadležnoj organizacijskoj jedinici Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine u roku iz člana 38. Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dobit ("Službene novine Federacije BiH", br. 36/08 i 79/08) u kojem je propisano da se porezni bilans podnosi u roku od 30 dana po isteku roka koji je propisan za podnošenje godišnjih finansijskih izvještaja odnosno do 29. marta 2013. godine.

25)          Pravna lica koja su obveznici revizije za 2012. godinu, u skladu sa članom 49. Zakona dužna su dostaviti revizorske izvještaje sa priloženim revidiranim finansijskim izvještajima, najkasnije do 31.12.2013. godine.

 

PRIMJENA MEĐUNARODNOG STANDARDA FINANSIJSKOG IZVJEŠTAVANJA ZA

MALA I SREDNJA PREDUZEĆA (IFRS for SMEs)

U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE

 

1) Pod MSFI za MSP podrazumijeva se standard finansijskog izvještavanja za mala i srednja preduzeća odobren od Fondacije Odbora za Međunarodne računovodstvene standarde, objavljenog od strane Saveza računovođa, revizora i finansijskih radnika u Federaciji Bosne i Hercegovine, a primjenjuje se obavezno na finansijske izvještaje za 2013. godinu.

2) Pod malim i srednjim subjektima u smislu važećih odredbi MSFI za MSP podrazumijevaju se sva pravna lica sa sjedištem u Federaciji i poduzetnici koji svoje poslovne knjige vode po sistemu dvojnog knjigovodstva, osim subjekata od javnog interesa definiranih u skladu sa Zakonom i korisnika prihoda budžeta, utvrđenih prema propisima kojima se uređuje budžetski sistem u Federaciji BiH.

3) Subjekti od javnog interesa, kao i mali i srednji subjekti koji se odluče da ne primjenjuju MSFI za MSP obavezni su da za potrebe pripreme i prezentacije finansijskih izvještaja opće namjene i konsolidovanih finansijskih izvještaja i dalje primjenjuju kompletne MSFI.

4) Izjavu o korištenoj osnovi za pripremu i prezentaciju finansijskih izvještaja opće namjene i konsolidovanih finansijskih izvještaja pravna lica, po pravilu, objavljuju u Bilješkama uz finansijski izvještaj.

5) Pod prvim finansijskim izvještajima sastavljenim u skladu sa MSFI za MSE smatraju se prvi godišnji finansijski izvještaji u kojima subjekt eksplicitno izjavljuje da postoji potpuna usaglašenost njegovih finansijskih izvještaja sa svim zahtjevima sadržanim u MSFI za MSP.

6) Prva primjena MSFI za MSP subjektu dozvoljena je samo jednom i može se odnositi na prve godišnje finansijske izvještaje opće namjene ili konsolidovane finansijske izvještaje prezentirane od novoosnovanog subjekta, odnosno na prve godišnje finansijske izvještaje opće namjene ili konsolidovane finansijske izvještaje pripremljene od subjekta koji je u prethodnim obračunskim periodima primjenjivao kompletne MSFI.

7) Ukoliko subjekt koji koristi MSFI za MSP prestane da ih primjenjuje u jednom ili više izvještajnih perioda, a zatim odluči da ih ponovo primjenjuje, nije mu dozvoljeno da koristi specijalne izuzetke, pojednostavljenja ili druge zahtjeve sadržane u odjeljku 35. MSFI za MSP: Prelazak na MSFI za MSP, koji se odnose na prvu primjenu ovog standarda.

8) Pod datumom prelaska na primjenu MSFI za MSP podrazumijeva se datum kada počinje najraniji obračunski period za kojeg subjekt u svojim prvim finansijskim izvještajima usklađenim sa MSFI za MSP prezentira potpune usporedne informacije zahtijevane ovim standardom.

9) Osim u slučajevima opisanim u paragrafima 35.9-35.10 MSFI za MSP, na datum prelaska na primjenu ovog standarda subjekt:

• treba da prizna sva sredstva i obaveze čije priznavanje se zahtijeva ovim standardom,

• ne treba da izvrši priznavanje bilo koje pozicije u okviru sredstava ili obaveza ukoliko se njihovo priznavanje standardom ne dozvoljava,

• treba da izvrši sve neophodne reklasifikacije na pozicijama sredstava, obaveza ili kapitala u skladu sa relevantnim odredbama MSFI za MSE, te

• da primijeni ovaj standard prilikom vrednovanja svih priznatih sredstava i obaveza.

10) Ukoliko su računovodstvene politike koje subjekt, koji prvi put primjenjuje MSFI za MSP, koristi za pripremu svog prvog Bilansa stanja - Izvještaja o finansijskom položaju usklađenog sa zahtjevima ovog standarda različite od računovodstvenih politika korištenih u prethodnim obračunskim periodima u skladu sa kompletnim MSFI, efekte korekcija do kojih dolazi zbog promijenjenih računovodstvenih politika na datum prelaska na primjenu MSFI za MSP subjekt treba da prizna u okviru prenesenog salda neraspoređene dobiti/nepokrivenog gubitka iz prethodnog obračunskog perioda ili neke druge pozicije vlastitog kapitala, zavisno od toga šta je povoljnije.

11) U Bilješkama uz finansijski izvještaj subjekt treba da objasni kako je prelazak na primjenu MSFI za MSP uticao na njegov imovinski, finansijski i prinosni položaj, odnosno na tokove gotovine u izvještajnom periodu.

12) U svojim prvim finansijskim izvještajima pripremljenim u skladu sa MSFI za MSP subjekt obavezno treba da prezentira informacije o:

• prirodi svake promjene računovodstvene politike do koje je došlo zbog prelaska na primjenu MSFI za MSP,

• efektima usklađivanja pozicija kapitala koje su prethodno utvrđene prema zahtjevima kompletnih MSFI sa istim tim pozicijama utvrđenim prema zahtjevima MSFI za MSP, bilo da je riječ o usklađivanjima na datum prelaska na primjenu MSFI za MSP ili na datum kada je okončan obračunski period za koji je sačinjen posljednji godišnji finansijski izvještaj sačinjen prema zahtjevima kompletnih MSFI, i

• efektima usklađivanja dobitka ili gubitka utvrđenog prema zahtjevima kompletnih MSFI i prezentiranog u posljednjim godišnjim finansijskim izvještajima sačinjenim prije prelaska na primjenu MSFI za MSP sa dobitkom ili gubitkom utvrđenim za isti period prema zahtjevima MSFI za MSP.

13) Ukoliko prilikom pripreme svojih prvih godišnjih finansijskih izvještaja prema zahtjevima MSFI za MSP uoči određene greške nastale tokom primjene kompletnih MSFI u prethodnim obračunskim periodima, subjekt u Bilješkama uz finansijski izvještaj treba da prikaže informacije na osnovu kojih korisnici informacija iz njegovog finansijskog izvještaja jasno mogu uočiti razlike između načina i efekata korekcije tih grešaka i efekata promjene računovodstvenih politika izvršenih zbog prelaska na primjenu MSFI za MSP.

 

Svi obveznici predaje godišnjih finansijskih izvještaja za period I - XII 2012. godine dužni su se pridržavati ovog Objašnjenja.

 

M I N I S T A R

Ante Krajina

 

CO:

 

1. Federalni zavod za statistiku;

2. Savez računovođa, revizora finansijskih radnika -Savez računovođa, revizora financijskih djelatnika;

3. Finansijsko-informatička agenciji (FIA) Sarajevo;

4. Porezna uprava Federacije BiH;

 

 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital