Projekat EU: Certifikacija 100 malih i srednjih poduzeća iz BiH

21.02.2014. 10:27 / Izvor: eKapija.ba
Projekat EU: Certifikacija 100 malih i srednjih poduzeća iz BiH

Europska unija finansira projekt "Podrška za uvođenje sistema upravljanja kvalitetom u BiH" koji ima cilj da certifikuje 100 malih i srednjih poduzeća iz BiH.

Europska unija finansira projekt "Podrška za uvođenje sistema upravljanja kvalitetom u BiH" koji ima cilj da certifikuje 100 malih i srednjih poduzeća iz BiH.

Projektom je obuhvaćeno organiziranje niza seminara širom Bosne i Hercegovine koji će osigurati savjetovanje malih i srednjih poduzeća u implementaciji sistema upravljanja kvalitetom po zahtjevima standarda ISO 9001:2008.

Šest iskusnih instruktora će podijeliti svoje znanje kroz interaktivna i praktična predavanja. Konsultanti, kandidati za konsultante, promotori ISO 9001 za upravljanje kvalitetom iz javnih ili privatnih agencija i konačno osoblje SME zainteresovano za ovu oblast su ciljne skupine.

Projekt "Podrška za uvođenje sistema upravljanja kvalitetom u BiH" trajat će 24 mjeseca, a finansira ga Europska unija iz sredstava IPA u iznosu 1.875.000 eura.

Projekt sprovodi Rina Services S.p.A iz Italije u konzorciju u kojem su i IBF International Consulting iz Belgije i Tim Know How iz Bosne i Hercegovine.

Nakon prvog dvodnevnog seminara, održanog u Mostaru 13. i 14. februara, mišljenja učesnika su bila nepodijeljena.

"Iznimno sam zadovoljan novim saznanjima i pristupom ISO standardizacije malih i srednjih poduzeća, gdje vidimo vrlo veliki potencijal za upošljavanje, naročito mladih", kazao je prof. dr. Faik Uzunović sa Fakulteta za metalurgiju i materijale, jedan od učesnika seminara.

Paula Franjić je referirala o korisnosti seminara u praktičnoj primjeni na terenu.

"Jako korisno za mene, jer radim u ovoj oblasti. Preispitala sam svoja ranije saznanja i čula niz korisnih informacija naročito o novoj verziji standarda", zaključila je Franjić po završenom seminaru.

Posjedovanje međunarodno priznatog standarda ISO 9001 omogućava poboljšanje poslovne sposobnosti i produktivnosti, usmjerenost na ostvarivanje poslovnih ciljeva i očekivanja klijenata, povećanje zadovoljstva klijenata, stvaranje mogućnosti za osvajanje novih tržišta i uvećanje udjela na postojećem tržištu te sticanje, odnosno učvršćivanje poslovnog povjerenja kod poznatih klijenata, ali i kod potencijalnih.

Pojedini poslodavci i zaposlenici imaju negativan stav prema standardu ISO 9001, a da uopće nisu upućeni u osam principa upravljanja na kojima se zasniva ovaj sistem. Vrlo je bitno znati da menadžment ove principe može koristiti kao okvir za usmjeravanje organizacije u pravcu poboljšanja performansi. ISO 9001 je pogodan za sve organizacije koje žele da poboljšaju način upravljanja, bez obzira na veličinu ili djelatnost organizacije.

Pored toga, ISO 9001 je kompatibilan sa drugim standardima sistema menadžmenta. Svrha ovog standarda je povećanje efikasnosti organizacije kroz primjenu procesnog pristupa. Njegova prednost je osiguranje veza između pojedinačnih procesa, sektora i njihove interakcije. Ovakav model povećava poverenje klijenata u proizvod/uslugu i vodi ka boljem pozicioniranju na tržištu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti