Koliko biste žrtvovali zarad pokretanja sopstvenog biznisa?

15.05.2015. 10:35 / Izvor: BIZLife
Koliko biste žrtvovali zarad pokretanja sopstvenog biznisa?

Clara Shih, osnivač i izvršni direktor kompanije Hearsay Social, opisuje svoje preduzetničko iskustvo i otkriva čega je sve morala da se odrekne na putu blistavog uspjeha.

Clara Shih, osnivač i izvršni direktor kompanije Hearsay Social, opisuje svoje preduzetničko iskustvo i otkriva čega je sve morala da se odrekne na putu blistavog uspjeha. Navodi da se u današnje vreme stiče utisak da svako sa idejom može da osnuje sopstvenu kompaniju, a da je za opstanak biznisa je potrebno mnogo više od ideje. On zahtjeva krv, suze, znoj i veliku posvećenost jer nema ničega lakog i jednostavnog u preduzetništvu.

Ističe da je napuštanje kompanije Salesforce.com prije pet godina zarad osnivanja Hearsay Social jedna od najtežih, a ujedno i najboljih odluka koju je donijela u životu. Taj poduhvat je zahtjevao svaki atom snage i hrabrosti kako bi donijela odluku i uplovila iz sigurnog i poznatog posla u velikoj kompaniji u nešto potpuno novo i okrenula novi list.

Za one koji su spremni za promjene, evo nekih lekcija koje je  naučila i podijelila sa nama:

Budite spremni da se žrtvujete

Kada probijete led uspjesi se nižu jedni za drugim. U početku nemate ništa osim sopstevnog talenta i resursa, kao po definiciji su svi ostali veći, razvijeniji i više ostvareni od vas i zato da biste pobjedili morate da uložite mnogo truda i napornih sati, i da sve radite bez prečica.

Navodi da je njihova prva godina bila obilježena dugim radnim danima i noćima koje su se često stapale i da je bilo dosta dana kada su išli kući u sred noći, a nekada su jednostavno noćili na poslu. Nije bilo mjesta za izostanke i dane odmora, što je uticalo i na njen socijalni život, imala je kontakte samo sa kolegama i nije bila u mogućnosti da prisustvuje zabavama dobrih prijatelja tokom ovog perioda. Takođe je bilo potrebno da se navikne na odsustvo redovne plate na neodređen period. Oblasti odricanja su drugačije kod svakog preduzetnika, ali su odricanja svakako prisutna u jednoj formi ili drugoj zato što usp,eh zahteva usredsređenost, a ona se odlikuje kompromisima.

Pametno birajte svoje partnere

Sposobnost da se proc,ene, privuku i izgrade jake poslovne veze sa suosnivačem, novim zaposlenim i investitorima često čini razliku izmešu usp,eha i neusp,eha. Ističe da je imala veliku sreću da se udruži sa dugogodišnjim prijateljom Steve Garrity. Kao novopečenim preduzetnicima, ovo prijateljstvo  je postavilo temelj pov,erenja koje je olakšalo procese odbijanja ideja, donošenja velikih i važnih odluka kao i posmatranje ideja iz različitih perspektiva i što je najvažnije omogućilo svakodnevnu podršku u ovim vrtoglavim počecima.

Vaši prvo-zaposleni imaju ključnu ulogu u određivanju sudbine preduzeća. Naš prvi zaposleni je imao više uloga u kompaniji i trenutno se nalazi u Londonu i započinje Hersay Social Europe koji će ujedno i voditi, a naš drugi zaposleni je počeo kao menadžer usp,eha i skoro se preselio u Hong Kong kako bi pokrenuo našu kancelariju u Aziji. Osnivački tim sa zaposlenima uspstavlja kulturu kompanije stoga smo odlučili da ćemo cjeniti tri stvari iznad svega:

1) Dugoročne kupce

2) Timski rad

3) Obavljanje posla

Potrudite se oko svoje mušterije

Mnoge kompanije govore o brizi prema potrošačima, ali koliko od njih ih zapravo postavljaju izndad svega? Jedan od  naših najposnijih trenutaka desio se kada je izvršni direktor Fortune 100company na našem događaju  izjavio da na našu kompaniju gleda kao na partenara, a ne kao na prodavca. U ovoj kompaniji izvršni direktor i generalni menadžer n,eguju odnose sa našom kompanijom, um,esto od,eljenja za nabavke. Partnerstvo je od ključnog značaja za naš usp,eh, a ovaj nivo poverenja nije bilo lako dostići i predstavlja nešto što je potrebno ostvarivati svaki dan.

Svaka kompanija ima zajednički cilj – usrećiti kupca, a to je na kraju dana i najvažnije, rekla je Clara za kraj.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera