Najvažnije kvalifikacije za uslužna zanimanja

11.08.2014. 13:51 / Izvor: MojPosao
Najvažnije kvalifikacije za uslužna zanimanja

Kvalifikacije potrebne za navedena zanimanja mogu se svesti na nekoliko ključnih ... ljubaznost, fleksibilnost, volja za radom te spremnost na odgovaranje na različita pitanja.

Kvalifikacije potrebne za navedena zanimanja mogu se svesti na nekoliko ključnih ... ljubaznost, fleksibilnost, volja za radom te spremnost na odgovaranje na različita pitanja.

Uslužna zanimanja specifična su po tome što se od zaposlenika očekuje posvećenost onome što rade. Što je za konobara žongliranje s punom tacnom čaša i šalica, za prodavača je to skeniranje proizvoda uz usputni razgovor s kupcima, a za kuhara stresno okruženje u kojem se nalazi kada narudžbe stižu kao na traci.

Pročitajte kvalifikacije važne za prodavače, kuhare i konobare te ih obavezno istaknite prilikom prijave za posao:

Kvalifikacije važne za zanimanje prodavača

- Odlično poznavanje proizvoda

Dobro proučite proizvode koje prodajte i nastupite samouvjereno kada kupca upoznajete s asortimanom. Vaš zadatak je pridobiti njegovo povjerenje, jer ako kupac ima povjerenja u vas, imat će i u proizvod koji ste mu prodali te će vam se vratiti.

- Strpljenje

Prodaja zahtjeva puno strpljenja. Kupce nije lako pridobiti, kamoli iz prvog pokušaja. Ipak, to ne opravdava nepristojno ponašanje prodavača. Dobar i samouvjeren prodavač može privući pažnju čak i onog kupca koji isprva nije imao namjeru ništa kupiti. 

- Iskrenost

U mnoštvu sličnih proizvoda i usluga kupci teško donose odluke. Zbog toga će cijeniti iskrenog prodavača koji im može pomoći odabrati najbolji omjer kvalitete i cijene prozivoda. Iskrenost je u prodaji vrlo tražena jer kupci već imaju i previše iskustva s prodavačima koji im pokušavaju nešto prodati pod svaku cijenu.

- Prijateljski pristup

Kupac ili klijent imaju pravo očekivati da ste dobre volje i nasmiješeni. Na odlasku očekuju da ih pozdravite i zahvalite na posjeti, iako nisu ništa kupili. To su naprosto pravila lijepog ponašanja. Kupci se rijetko vraćaju neljubaznom prodavaču.

- Odgovorno ponašanje

Kupci su različiti i imaju različite osobnosti, karijere, prihode, stupanj obrazovanja, društveni položaj i sl. Zbog toga ne možete svakoga tretirati jednako.  Onaj mladić u trenirci možda zaista planira kupiti taj skupocjeni sat, ali umjesto toga, vi ste svu pažnju posvetili gospodinu u odijelu koji na kraju nije kupio ništa? Pripazite i nemojte ljude suditi po izgledu!

Kvalifikacije važne za zanimanje konobar/ barmen

- Dobra memorija 

Pamćenje velikog broja (uglavnom različitih) narudžbi nije lak zadatak, naročito za konobare koji su tek započeli raditi taj posao. U ovom poslu blokić i olovka postat će vam najbolji prijatelj. Zapisujte narudžbe. Vizualni tipovi narudžbe će povezivati s licem osobe koja je naručila određeno piće, te zapamtiti što je koja osoba naručila bez miješanja narudžbi.

- Prodajne vještine

Uvijek nađite priliku da gostu ponudite specijalitet kuće ili neki premium proizvod. Uvijek ponudite aperitiv. Ako netko naruči odrezak ili juhu, ponudite i salatu. Nemojte biti naporni i nametljivi…jednostavno ponudite, kao da je to najuobičajenija stvar na svijetu. Ako gost odbije, nemojte inzistirati.

- Ljubaznost

Kada se suočite s mrzovoljnim gostima, vodite se time da će ih vaša ljubaznost razoružati. Uvijek budite smireni i nemojte raspravljati s gostom. Ukoliko vidite da se situacija nije popravila, pošaljite voditelja da porazgovara s gostima i utvrdi u čemu je problem – to je njegov posao i zato je on tu.

- Komunikativnost

Komunikativnost u ovom poslu izrazito je bitna kvalifikacija koju vrijedi istaknuti, pogotovo ako se radi o poslovima konobara u velikim turističkim središtima gdje prolazi veliki broj ljudi. Velika većina gostiju voli konobare koji se znaju ukusno našaliti i učiniti vam dan ljepšim. S druge strane, poželjni su i konobari koji poštuju privatnost gostiju, nisu dosadni te ne pokušavao neobavezno čavrljati kada vide da gostu to ne odgovara.

Kvalifikacije važne za zanimanje kuhara

- Kreativnost

Ukoliko posjedujete fotografije kreativnih jela koje ste radili i smatrate da biste tako dobili prednost pred drugim kandidatima, priložite ih uz vašu prijavu! Pokažite što ste radili i kako možete doprinijeti poboljšanju usluge koju restoran pruža gostima.

- Sposobnost nošenja s kritikom

Jedna od važnijih karakteristika koje dobar kuhar treba imati je i sposbnost prihvaćanja negativne povratne informacije, odnosno kritike. Bez obzira što  znate da dobro radite svoj posao, uvijek će se naći nezadovoljni gost koji će vam pokvariti dan svojim komentarima. Prihvaćanje kritike važna je u ovom poslu. Nemojte se obeshrabriti.

- Timski igrač

Za kuhara u restoranu važno je da može i zna kako raditi s velikim brojem ljudi, jer nije jedina osoba ‘iza pulta’ koja je zadužena za pripremu hrane. Često jedan kuhar priprema jela od ribe koja se kombiniraju s prilozima za koje je zadužena druga osobe. Pripazite na komunikaciju, kako ne bi došlo do ‘buke u komunikacijskom kanalu’, te zbog nerazumijevanja isporučili krivo jelo gostu.

- Otpornost na stresne situacije

 

Na listi stresnih poslova nalazi se i posao kuhara/ šefa kuhinje. Upravljanje kuhinjskim osobljem, planiranje i priprema hrane u vrlo kratkom vremenskom roku ne zvuči baš kao najsretnije okruženje. Otpornost na stres nužna je u ovom poslu, što znači da ukoliko ne možete podnijeti ‘usijanu atmosferu’ dva puta razmislite je li taj posao zaista za vas.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera