Obljetnica sustava koji spašava živote: Sto milijuna Boschevih sustava ESP

15.04.2014. 09:11 / Izvor: eKapija.ba
Obljetnica sustava koji spašava živote: Sto milijuna Boschevih sustava ESP
OTVORI GALERIJU

Od početka serijske proizvodnje 1995. godine Bosch je proizveo 100 milijuna sustava ESP. Time je tvrtka značajno doprinijela povećanju sigurnosti u vožnji.

Od početka serijske proizvodnje 1995. godine Bosch je proizveo 100 milijuna sustava ESP. Time je tvrtka značajno doprinijela povećanju sigurnosti u vožnji. Prvenstveno na skliskim cestama, ali i u situacijama kada vozila prebrzo skreću u zavoje, elektronički program stabilnosti pomaže zadržati vozilo u prometnoj traci i spriječiti nesreće uzrokovane proklizavanjem koje često imaju teške posljedice. "U proteklih je nekoliko godina ESP dokazano spašavao živote", rekao je Gerhard Steiger, predsjednik Boscheva Odjela za upravljanje sustavima podvozja, sažimajući rezultate nekoliko istraživanja učinkovitosti. "Osim toga, ESP je važan temelj funkcija pomoći i automatizirane vožnje visoke učinkovitosti". Bosch je razvio tehnologiju protiv proklizavanja, a 1995. je prvi u svijetu započeo serijsku proizvodnju sustava.

ESP postaje standardna oprema

ESP je najvažniji sigurnosni sustav automobila nakon sigurnosnog pojasa. Istraživanja su pokazala da može spriječiti do 80 posto nesreća uzrokovanih proklizavanjem. Detaljna analiza sveobuhvatne njemačke baze podataka za statistike o prometnim nesrećama GIDAS pokazala je da je 2011. godine zahvaljujući sustavu ESP samo u Njemačkoj spašeno 540 života. Ove je godine 60 posto svih automobila na njemačkim cestama opremljeno elektroničkim anđelom čuvarom. Sve više zemalja uvodi obvezu ugradnje tog sustava u nova vozila. U Europi je on obavezan za sva vozila koja su dobila tipsko odobrenje od listopada 2011. godine. Od studenoga 2014. na području Europske unije sustav ESP više neće biti samo opcionalan: postat će standardna oprema svih novoregistriranih vozila. Već je sada 78 posto svih novoproizvedenih osobnih automobila i lakih kamiona u Europi opremljeno sustavom ESP. Sustav je također obavezan za sva vozila mase do 4,5 tone u Sjedinjenim Američkim Državama. Obavezan je i u Australiji i Izraelu. U Japanu, Koreji, Rusiji i Turskoj propisi će stupiti na snagu unutar sljedećih nekoliko godina. Diljem svijeta, 55 posto svih osobnih automobila i lakih kamiona trenutačno je opremljeno sustavom ESP. Čak je i u Kini taj sustav ugrađen u gotovo četvrtinu novoproizvedenih osobnih automobila. Analiza statističkih podataka o proizvodnji također daje uvid u sve veću popularnost sigurnosnog sustava. U razdoblju od početka serijske proizvodnje 1995. godine do 2010. godine Bosch je proizveo ukupno 50 milijuna sustava ESP. U samo četiri godine ta se brojka udvostručila. "Od 2010., svake godine proizvedemo više sustava ESP nego ABS sustava", rekao je Steiger. Globalni dobavljač tehnologija i usluga trenutačno proizvodi taj sustav u Njemačkoj, Francuskoj, Sjedinjenim Američkim Državama, Japanu, Kini, Indiji i Brazilu.

Modularni sustav ispunjava sve zahtjeve

Otkad je započeo serijsku proizvodnju, Bosch neprekidno poboljšava aktivni sigurnosni sustav te postupno dodaje nove funkcije. Dok je prva inačica težila 4,3 kilograma, osnovna inačica trenutačne devete generacije teži samo 1,6 kilograma. Tijekom vremena sustav je postao znatno laganiji, kompaktniji i jeftiniji. Zahvaljujući naporima uloženim u razvoj ostvaren je velik uspjeh: "ESP je sada pristupačan za sve klase vozila", izjavio je Steiger.

Pojačana elektrifikacija pogonskog sklopa i sve veći broj funkcija pomoći postavljaju nove zahtjeve vezane uz postojeće sustave kočenja. Bosch je već odgovorio na te smjerove razvoja modularnim sustavom koji nudi odgovarajuća tehnička rješenja. Čak i kod potpuno automatiziranih vozila, odgovarajući sustav ESP u kombinaciji s elektromehaničkim pojačivačem sile kočenja iBooster nudi potrebnu redundanciju.

Sustavi pomoći utemeljeni na ESP-u

Novi sustavi pomoći čine vožnju sigurnijom i udobnijom. Bosch razvija funkcije koje automatski održavaju udaljenost u odnosu na vozilo ispred, usmjeravaju vozila na najuža parkirna mjesta te pravovremeno upozoravaju vozače u kritičnim situacijama. U nadolazećim godinama povećat će se broj potpuno automatiziranih upravljačkih funkcija vozača. Tada će vozila moći samostalno ući u garažu ili navigirati kroz jutarnji promet na autocesti. Sve te funkcije imaju jednu zajedničku značajku: kočenje bez intervencija vozača. ESP upravlja kočenjem umjesto vozača. Zato je jednostavnije ugraditi dodatne sigurnosne funkcije i funkcije udobnosti u vozila u koja je sustav već ugrađen. Senzori koji prikupljaju podatke o okolini vozila čine osnovu tih značajki. Djeluju kao osjetilni organi vozila: prepoznaju ostale sudionike prometa i mjere njihovu udaljenost od vozila, kao i brzinu te smjer putovanja. Bosch nudi širok asortiman ultrazvučnih, video i radarskih senzora za tu namjenu.

Bosch podržava UN-ovu kampanju za veću sigurnost na cestama

Svake godine otprilike 1,3 milijuna ljudi diljem svijeta umre od posljedica prometnih nesreća, a nekoliko milijuna ljudi zadobije ozljede. Godine 2011. Ujedinjeni narodi pokrenuli su desetljeće inicijative za sigurnost na cestama, čiji je cilj stabilizirati i potom smanjiti broj smrtnih slučajeva u cestovnom prometu diljem svijeta do 2020. godine. Bosch podržava taj projekt od samog početka. Samo 2014. godine tvrtka je inicijativi donirala 150.000 dolara. Novčana sredstva namijenjena su organizaciji Global NCAP koja osigurava programe neovisne procjene novih vozila, osobito u zemljama u razvoju kao što je Indija. Posljednjih je godina Boscheva predanost inicijativi doprinijela realizaciji nekoliko projekata za sigurnost na cestama diljem svijeta.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza