Novi pravilnik za stomatologe: Bez reklamiranja, obavezan autoklav i sestra

17.01.2014. 14:44 / Izvor: eKapija.ba
Novi pravilnik za stomatologe: Bez reklamiranja, obavezan autoklav i sestra

Skupština Stomatološke komore Federacije BiH, 11.10.2013. godine donijela Pravilnik o načinu oglašavanja i načinu isticanja naziva privatne prakse u cilju zaštite interesa stomatološke djelatnosti.

Zbog učestalih pojava stvaranja nelojalne konkurencije kroz neprimjereno reklamiranje stomatološke privatne prakse putem printanih i elektronskih medija, a u skladu sa zakonskim propisima i drugim aktima  koji reguliraju oblast zdravstva, po procjeni Stomatološke komore Federacije ukazala se potreba za uređivanje oblasti načina oglašavanja i isticanja naziva privatne stomatološke prakse zabranom reklamiranja na način propisan odredbama Pravilnika o načinu oglašavanja i načinu isticanja naziva privatne prakse.

(Edin Muhić)

Tako je u cilju zaštite interesa stomatološke djelatnosti, te u skladu sa načelima stomatološke zdravstvene zaštite i Kodeksa stomatološke etike i deontologije, Skupština Stomatološke komore Federacije BiH, 11.10.2013. godine donijela Pravilnik o načinu oglašavanja i načinu isticanja naziva privatne prakse. 

Prim. dr. Edin Muhić, predsjednik Stomatološke komore FBiH i vlasnik ordinacije Muhić u izjavi za portal eKapija.ba pojašnjava da je zabranjeno reklamiranje, a dozvoljeno oglašavanje, koje je po njegovim riječima čak i poželjno, jer se na taj način informiše javnost gdje može obaviti određene preglede i dobiti određene usluge. Međutim, reklama u smislu da je nešto jeftinije, a kvalitetnije nego kod drugih, nije dozvoljena.

Zabranjeno reklamiranje - dozvoljeno oglašavanje

Inače, radi se o Pravilniku koji je na snazi od 2002. godine, ali je donesen novi koji se morao uskladiti sa novim nazivom komore. Također, i u novom Pravilniku Ministarstva zdravstva Federacije BiH, koji je objavljen 10.10.2013. godine zabranjeno je reklamiranje u privatnoj praksi, dok je prije toga u članu 122. Zakona o zdravstvenoj zaštiti isto tako navedeno da je reklamiranje zabranjeno stomatolozima, farmaceutima, kao i advokatima, jer se radi o profesijama koje veže etika.

"To su posebna grupa osoba, odnosno pacijenata, jer su u određenom momentu po uticajem bola ili stresa, tako da reklama u tom slučaju može biti obmana, jer reklama uvijek ističe samo dobre strane, a nikad one loše. Dakle, oglašavanje je dozvoljeno, dok je zabranjena reklama u smislu privlačenja pacijenata neetičnim principima, obaranje cijena, nelojalna konkurencija i moguća obmana", ističe Muhić.

Pored uređenja načina reklamiranja, uređena je i oblast sterilizacije i sačinjavanja radnog tima, pa stomatolozi po novom pravilniku moraju imati stomatološku sestru i autoklav.

"Budući da u prijašnjem Pravilniku nije bilo tačno regulisano šta sastoji Radni tim, sada je Zakonom o stomatološkoj djelatnosti taksativno nabrojano šta isti sačinjava. Po tome, stomatolog sada mora imati stomatološku sestru, jer stomatolog ne može dobro i kvalitetno raditi bez sestre. Također, posjedovanje autoklava je obavezno s obzirom da suhi sterilizatori nisu pogodni za sterilizaciju naših instrumenata, pogotovo za endonomske i slične tretmane", objašnjava naš sagovornik, dodajući da suhi sterilizator, koji su uglavnom u upotrebi, služi samo one dane kada autoklav ne radi, kako ne bi obustavljali rad i odbijali pacijente.

Muhić ističe da današnji autoklavi imaju u sebi elektronske čipove koji, prilikom kontrole inspekcije, ubacivanjem u čitač daje kompletnu proceduru autoklavizacije i ne postoji nikakva mogućnost obmane.

Iako nisu morale, on kaže da u Kantonu Sarajevo oko 40% ordinacija ima pomenuti autoklav. Ostali će na raspolaganju imati 16 mjeseci da usaglase svu opremu kao što je taksativno nabrojano u Pravilniku koji je posljednjih godina bio samo nadopunjavan, ali nikad mijenjan.

Stomatolozi saglasni

Za komentar povodom novog Pravilnika upitali smo i stomatologe i vlasnike sarajevskih privatnih stomatoloških ordinacija.

Doktor Nadir Bičakčić također je saglasan u tome i podržava zabranu reklamiranja usluga koje služe u svrhu obaranja cijena, što u svakom slučaju ocjenjuje kao obmanu jer u tom slučaju pacijent ne može očekivati nikakvu kvalitetu.

Usluge reklamiranja je kaže koristio u momentu kada je u Polikliniku Bičakčić stigla najnovija oprema zahvaljujući kojoj su postali najopremljeniji stomatološki Sirona centar.

"Radilo se o tome da smo sa vodećim proizvođačem dentalne opreme Sirona ponudili jednu potpuno drugu stomatologiju. Potrebe za reklamom je bilo i ima je još uvijek, kako bi se kolege i pacijenti upoznali sa mogućnostima takve opreme", kaže Bičakčić.

Autoklav kaže da ima već duže vrijeme, dodajući da je to aparat koji nije baš jeftin.

Doktor Džemal Tanović također je apsolutno protiv onoga što rade neke ordinacije po pitanju reklamiranja.

"Zasipanje letaka o popustima, te prodaja kupona na portalima za grupnu kupovinu, svakako su degradirajući za ovu profesiju. Ne može se usluga koja košta 150 KM, nuditi za 10-20 KM, što u krajnjem slučaju može biti samo smiješno", naglašava Tanović. Kaže da autoklav i medicinsku sestru trenutno nema, ali da će ih svakako nabaviti jer ih može sebi priuštiti, smatrajući da će oko 20-30% ordinacija biti zatvoreno zbog toga jer neće biti u mogućnosti da podnesu ovaj dodatni trošak.

S.Bijedić

PREUZMI DOKUMENTE:
Pravilnik_privatne_prakse-1.pdf
PRAVILNIK_ogl.pdf

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti