Predstavljene šanse i izazovi izvoza voća i povrća u EU i Švicarsku

30.08.2014. 07:37 / Izvor: eKapija.ba
Predstavljene šanse i izazovi izvoza voća i povrća u EU i Švicarsku

Kako je istakao Boris Tadić, predstavnik Švicarskog programa poticanja izvoza u EU u Švicarsku, ova organizacija pruža podršku malim i srednjim preduzećima (MSP) da svoje proizvode i usluge prodaju na tržište EU i Švicarske.

Trećeg dana 41. Sajma šljive u Gradačcu posebna pažnja je posvećna promociji izvoza bh. proizvoda u Evropsku uniju (EU) i Švicarsku. O tome je bilo riječi i na prezentaciji o šansama i izazovima izvoza voća i povrća u okviru projekta SIPPO – Švicarski program promocije izvoza u EU i Švicarsku.

Kako je istakao Boris Tadić, predstavnik Švicarskog programa poticanja izvoza u EU u Švicarsku, ova organizacija pruža podršku malim i srednjim preduzećima (MSP) da svoje proizvode i usluge prodaju na tržište EU i Švicarske.

"Danas smo imali prezentaciju u sklopu Gradačačkog sajma gdje smo predstavili svoje usluge, kako i na koji način mi to radimo. Imali smo veći fokus na svježe voće i povrće, jer je ovaj sajam tematski. Mi pomažemo MSP da nađu kupce za svoje proizvode u EU i Švicarskoj. Pronalazimo bh. firmi kupce, omogućavajući nastupe na sajmovima. Konkretno, za svježe voće i povrće na sajmu Fruit logistica, koji se održava svake godine u februaru mjesecu u Berlinu. Očekujemo da će tri ili četiri firme učestvovati sljedeće godine na sajmu i da će ponuditi svoje proizvode evropskim kupcima", rekao je Tadić.

Na skupu je istaknuto da je BiH poznata po proizvodnji i izvozu šljive, malina, krastavaca kornišona, i to su glavni proizvodi koje BiH može ponuditi evropskom tržištu.

"Više firmi iz BiH je, u našoj organizaciji, učestvovalo na sajmu u Berlinu, poput Maočanka Brčko Distrikt, Agroimpex iz Republike Srpske, PMG vip Gradačac, i oni su realizovali određene kontakte i ugovore sa evropskim kupcima. Kada je izvoz u pitanju, problematika se može svesti na standarde. Proizvodi moraju biti standardizovani. Moraju imati međunarodno sertifikovanje, prije svega Global Gap za sektor svježeg voća i povrća. Zatim kvalitet i samo pakovanje, gdje naši proizvođači pomalo kaskaju za konkurencijom", rekao je Tadić.

 

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti